ورود دلار 4200 تومانی از سوی صادرکنندگان

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رضا شهرستانی در گفتگویی از سوء استفاده فروشندگان خارجی به دنبال افزایشقیمت فولاد و عدم تمایل ورود ارز صادر کنندگان خبر داد.

رضا شهرستانی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر شرکت های فولادی شرایط جدید اقتصادی و خروج امریکا از برجام به دنبال خرید مواد اولیه هستند که همین امر موجب شده تا فروشندگان خارجی از این وضعیت و التهاب بوجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به بالا بردن قیمت هایشان کنند.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه 20 درصد از فروش واحد های فولادی برای تأمین مواد اولیه و خرید قطعات یدکی صرف می شود، افزود: در سال گذشته مجموع تولید واحد های فولادی به 21 میلیون و 900 هزار تن رسید که از این میزان حدود 8.5 میلیون تن صادر گردید و 4 میلیارد دلار ارز وارد کشور شد. در سال جاری قرار است 26 میلیون تن فولاد تولید شد ه و از  این میزان حدود 12 تا 13 میلیون تن صادر شود. اما با توجه به وضعیت بوجود آمده امکان رسیدن به این هدف بسیار دشوار خواهد بود.

رضا شهرستانی با بیان اینکه در بازار های داخلی کشور نیز فروشندگان نگران وضعیت بازار بوده و تمایلی به خرید و فروش ندارند عنوان کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار فولاد، شاهد صحبت هایی میان تولید کنندگان هستیم مبنی بر اینکه اگر محصولی را امروز بفروشند فردا باید همان را گران تر خریداری کنند. که همین موضوع موجب شده تا تولید کنندگان از خرید و فروش کناره گیری کرده و همچنان منتظر ثبات قیمت ها بمانند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قرار است صادرکنندگان ارز حاصل از صادراتشان را با قیمت 4200 تومانی وارد کنند، اظهار داشت: در صورتیکه فروشندگان ارز را با نرخ 4200 تومانی وارد نکنند آنگاه موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد. در این وضعیت صادر کنندگان با اختلاف قیمت بین بازار ازاد و ارز 4200 تومانی مواجه خواهند شد، به همین منظور ترجیح می دهند در این وضعیت اقدام به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کنند.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

ایا رونق به بازار اهن بازخواهد گشت

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در هفته گذشته شاهد نوسان در بازار مقاطع طویل بوده ایم. مقاطی همچون تیرآهن و میلگرد نوسان اندکی را تجربه کردند. طی هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری قیمت روز میلگرد اجدار روند نزولی را سپری کرد.

خبرهای بازار اهن حاکی از کاهش میزان تقاضا و همچنین تحرکات بازار اهن در نیمه ابتدایی ماه رمضان می باشد. میزان فعالیت در هفته ابتدایی این ماه به حداقل رسیده و کاهش میزان معاملات باعث شده تا بازار به ثبات نسبی رسد. اما براساس روند هرساله این بازار در ماه رمضان، طی هفته دوم مجددا تقاضا به این بازار بازخواهد گشت و در این بازه زمانی قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع اهن با افزایش مواجه خواهد شد.

با توجه به این امر پیش بینی بازار اهن مبنی بر کاهش فعالیت بازار تا اواخر هفته اینده می باشد. چرا که از هفته گذشته قیمت مقاطعی همچون میلگرد و تیراهن روندی نزولی را در پیش گرفته که این روند تا پایان هفته اینده ادامه خواهد داشت و پس از آن بازار وارد شرایط جدیدی خواهد شد. قیمت تیرآهن سایز 14 تا 18 حدود 31167 ریال گزارش گردید. اما این قیمت پایدار نبوده و در روزهای پایانی هفته پس از کاهش، قیمت آن به 3073 رسید.

اما با وجود کاهش قیمت این مقطع فولادی، شاهد تقاضای خرید برای این محصول نبودیم چراکه بازار این مقطع فولادی متاثر از روز های اخیر بازار فولاد قرار گرفته و تعداد معاملات انجام شده طی مدت زمان یاد شده به حداقل رسیده است.

همچنین شاهد ثبات قیمت شمش در هفته گذشته بوده ایم. شمش سایز 125-150 در هفته گذشته ثابت بوده است. در اولین روز از هفته گذشته نرخ شمش در بعضی از کارخانه ها 24657 ریال اعلام گردید اما در روز یکشنبه این محصول بدلیل کاهش قیمت های پیشنهادی عرضه نگردید.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

بازار مسکن کشش رشد قیمت را ندارد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به جهش قیمت مسکن در اسفند ماه 96 بیان کرد: بازار مسکن کشش افزایش قیمت مجدد را ندارد! رشد قیمت در سال گذشته کافی بود چراکه متقاضیان مسکن به دلیل این افزایش قیمت از ورود به بازار مسکن خودداری کردند. «شکست بازار» را قبول دارم زیرا افزایش مجدد قیمت در اردیبهشت ماه باعث شد تا بازار مسکن با شکست مواجه شود و حجم معاملات کاهش چشمگیری داشته باشد. 
وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که تمام کالاها پس از نوسانات به وجود آمده در بازار ارز دچار افزایش قیمت شدند اما مسکن مثل کالاهای خوراکی نیست که هر ماه شاهد افزایش قیمت آن باشیم چراکه مسکن همواره یک کالای سرمایه ای به حساب می آید. به هر حال نوسانات نرخ ارز بر بازارهای مشابه از جمله بازار مسکن و بازار آهن تأثیرگذار است؛ به همین علت علیرغم اینکه بازار مسکن در سال گذشته 30 درصد افزایش را تجربه کرده بود، بار دیگر در اردیبهشت ماه حباب قیمتی داشت و موجب ایجاد سردرگمی در بازار شد.
وی افزود: این سردرگمی در بخش مسکن موجب شده تا قیمت ها ثبات نداشته باشند اما طبق پیش بینی های صورت گرفته شاهد ثبات قیمت از اواخر خرداد ماه تا اوایل تابستان خواهیم بود. بازهم تأکید می کنم که مسکن نمی تواند بصورت ماهانه با افزایش قیمت مواجه شود چراکه متقاضیان نمی توانند خود را با این افزایش قیمت وفق دهند به همین دلیل میزان خرید و فروش به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. البته این ثبات قیمت به این معنی نیست که مسکن با کاهش قیمت مواجه خواهد شد اما افزایش قیمت در سال جاری برای بازار مسکن کافی است زیرا بخش مسکن کشش افزایش دوباره ی قیمت را ندارد و دچار حباب قیمتی خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

تعادل به بازار مسکن بازمیگردد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با شروع سال جاری معاملات شهر تهران به صورت نقطه به نقطه پیش می رفت تا اینکه در دومین ماه سال 97 به دلیل خروج برجام از آمریکا و اتمام ظرفیت سکه و دلار، روند افزایشی به خود گرفت. در فروردین ماه سال جاری بر اساس آمارهای منتشر شده، معاملات شهر تهران با کاهش 6.5 درصدی همراه بود در صورتی که خرید و فروش سفته بازانه در این بازار تا 59 درصد افزایش داشته است. طبق بررسی ها سقوط معاملات مسکن به سه عامل مهم بستگی دارد ک عبارتند از: «کاهش معاملات واقعی به دلیل انصراف متقاضیان واقعی، سر درگمی بازار به دلیل تصمیم ناگهانی ترامپ و سوددهی بازارهای ارز و سکه»
هم اکنون این سه عامل مهم در بازار مسکن از بین رفته است چراکه بعد از التهابات به وجود آمده از تصمیم ترامپ، متقاضیان واقعی برای خرید مسکن دست به کار شدند که با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از 9.5 به 8 درصد همراه شد. از سوی دیگر به دلیل رسیدن بازارهای ارز و سکه به حد نهایی ظرفیت خود، بخش عمده ای از مشتریان به سمت بازار مسکن روانه شدند. به همین دلیل اکنون متقاضی واقعی و سرمایه گذار نقش برابری در بازار مسکن ایفا میکنند که عامل اصلی بازگشت تعادل و رونق به بخش مسکن به شمار می رود بطوری که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری 14 هزار و 224 مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. البته این روند افزایشی به حدی نیست که بتواند بازار مسکن را از رکود نجات دهد زیرا شاهد افزایش روز افزون قیمت های اعلامی از سوی صاحبان ملک هستیم. اگر این موضوع همچنان ادامه داشته باشد، بازار مسکن از وضعیت کنونی نجات نخواهد یافت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

حل مشکلات ناشی از بازگشت تحریم ها

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به تجربه بالای کشور در حوزه تحریم ها، مسئولین مربوطه و کارشناسان در این بخش دید وسیع تری برای مواجه با این شرایط و ایجاد بستری برای گفتگوی بهتر در این وضعیت حساس بدست آورده اند. همچنین با اعمال تحریم های جدید بر علیه ایران و خروج امریکا از برجام شرایط بسیار دشوار بوده و فعالان و کارشناسان و باید طی مدت 90 تا 180 روزه که توسط کشور امریکا تعیین شده است راهکار های مناسبی برای مقابله با این تحریم ها بیابند. 
با وجود تحریم های جدید در کشور، برای در امان ماندن از اسیب های ناشی از تحریم باید راهکاری اندیشید که در این راستا دو پیشنهاد مطرح می باشد که البته ابتدا باید برای عملی کردن، این طرح بین بخش خصوصی و دولتی مطرح شده و به تایید مسئولین آن ها رسد. 
کارشناسان و فعالان این حوزه بر این عقیده اند که در این بازه زمانی باید بیشترین کمک را به دولت و تیم های مذاکره کننده کرد تا با استفاده از ایده ها و طرح های پیشنهادی بتوانند مذاکرات خوبی داشته باشند. یکی از کارشناسان بازار فولاد کشور در مورد شکل گیری شرایط مطلوب بازار های داخلی فولاد در زمان تحریم گفت: ما می توانیم بین کشور های ایران، ترکیه، چین و هند یک اتحادی ایجاد کنیم که شبیه ساز سازمان همکاری های اکو باشد و تنها با دامنه وسیع تر، مثلا با حضور کشور قزاقستان و دیگر کشور های منطقه شکل گیرد که این یک موضوع قابل بررسی می باشد. 
کیوان پورشب در ادانه افزود: حتی با بازگشت تحریم ها و خروج کشور امریکا از برجام، در مذاکرات اینده با اتحادیه اروپا، وزیر امور خارجه باید موضوع در امان مانده بازار فولاد از تحریم ها را بطور خاص مطرح کرده و تاکید بسیاری بر این امر داشته باشد. در صورتیکه این طرح پیشنهادی عملی شود، می توان با ایجاد یک بازار و بورس منطقه ای که در آن کشورهای تولید کننده فولاد بصورت مستقل کار می کنند فعالیت در حوزه خرید و فروش فولاد داشته و در حقیقت دامنه فعالیت این بورس را از قدرت‌های جهانی جدا کنند و در سطح منطقه به داد و ستد بین کشور ها روی اوردند. این فعالیت ها در سطح منطقه می تواند موجب شود تا تمام کشور ها بدانند ایران بطور مستقل وارد بازار ها نخواهد شد و یک منافع جمعی مطرح می باشد.  

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید