تسهیلات دولت برای بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، برنامه های دولت در خصوص مسکن روندی متفاوت را پیش گرفته است. دولت برنامه مسکن های اجتماعی و تسهیلات به افرادی که مسکن اولی به حساب می آیند و برای اولین بار می خواستند مسکن تهیه کنند را مطرح کرد. مسکن اجتماعی برای جایگزینی مسکن مهر مطرح شده بود ولی تاکنون اجرایی نشده و تا امروز بلاتکلیف است و مسکن اولی ها نیز نیاز به سپرده گذاری و تمکن مالی دارند. اگر طرح ها اجرا شده بود، نواقص آن مشخص می شد و در ادامه اگر نیاز به بازنگری و اصلاح داشت انجام داده می شد ولی اکنون با توجه به اینکه این کار تحقق پیدا نکرده است، برنامه بازنگری معنا ندارد.
فاطمی معاون سابق وزیر راه و شهرسازی در رابطه با واگذاری تسهیلات مسکن به خانه اولی ها و تأثیر تسهیلات بر رونق بازار مسکن اظهار داشت: این تسهیلات دامنه محدودی دارد و تأثیر آن بر بازار مسکن نسبت به قبل بهبود داشته است. میزان وام مشخص است ولی قیمت ها متغیر است و قطعا قابل پوشش دهی نیست بنابراین افرادی باید وارد این طرح شوند که خودشان تمکن مالی داشته باشند. در صورتی که طرح دولت مبنی بر پوشش دهی 80 درصدی قیمت مسکن از سوی بانک ها بود، مطمئناً کمک خوبی به خانه دارشدن مردم بی بضاعت می کرد.
وی در ادامه برای رونق بازار مسکن پیشنهاد داد که باید با مشوق هایی بازار را از رکود خارج کنند زیرا مسکن در سیستم اقتصادی ایران نقش اساسی را ایفا می کند و مؤلفه پیش برنده اقتصاد کشور می باشد. از این سو دولت اگر بخواهد اقتصاد شکوفا شود و مسکن سروسامان بگیرد باید مشوق هایی برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در نظر بگیرد و مهم ترین راه برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید است که باید در صدر تصمیمات جدی دولت قرار بگیرد. هر چه میزان تولید بالاتر برود اشتغال بیشتری برای اقشار جامعه به وجود می آید و رونق به بخش های اقتصادی تزریق می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

تسهیلات دولت برای بازار مسکن

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، گزارشات بدست آمده از وضعیت بازار آهن حاکی از افزایش قیمت مجدد در بخش میلگرد ها می باشد. در شرایطی که از دو و سه روز گذشته قیمت میلگرد ها روند کاهش را در پیش گرفته بود، روز گذشته مجددا شاهد افزایش قیمت 30 تومانی در این بخش از بازار مقاطع بودیم. بررسی قیمت روز میلگرد اجدار حاکی از افزایش قیمت در کارخانه هایی از قبیل پرشین فولاد، سیادن ابهر، کویر کاشان و اناهیتا گیلان می باشد.

کارخانه پرشین فولاد روز گذشته قیمت میلگرد آجدار خود را 30 تومان افزایش داد و با قیمت 2640 تومان اقدام به فروش نمود. این کارخانه که طی دو و سه روز گذشته در حال کاهش دادن قیمت هایش بود، روز گذشته با افزایش مجدد قیمت هایش موجب ایجاد نوسان در بازار آهن الات شد.

کارخانه میلگرد سیادن ابهر نیز همچون دیگر کارخانه ها روز گذشته را نوسانی پشت سر گذاشت. این کارخانه هم پس از چند روز کاهش قیمت، روز گذشته در اقدامی ناگهانی قیمت های خود را 25 تومان افزایش داد. در حال حاضر قیمت میلگرد سیادن ابهر 2585 تومان می باشد.

کارخانه میلگرد کویرکاشان که قیمت میلگرد خود را تا 2700 تومان کاهش داده بود، روز گذشته با افزایش 20 تومانی قیمت هایش اقدام به معامله کرد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 کاشان 2720 تومان می باشد.

خبر های بازار آهن حاکی از افزایش قیمت میلگرد کارخانه آناهیتا می باشد. کارخانه اناهیتا گیلان قیمت میلگرد آجدار خود را 40 تومان افزایش داد. این کارخانه طی چهار روز گذشته در مجموع قیمت میلگرد خود را 110 تومان کاهش داد اما روز گذشته با افزایش مجدد قیمت هایش موجب ایجاد نگرانی در بازار شد. در حال حاضر قیمت میلگرد آناهیتا 2700 تومان می باشد.

در شرایطی که وضعیت بازار اهن در حال پیش روی بسوی ثبات قیمتی بود، افزایش قیمت در روز گذشته موجب شد تا بازار مجددا دچار نوسان شود و به دنبال آن میزان تقاضا با کاهش مواجه گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

دستاورد های فولاد مبارکه در سال 96

بهرام سبحانی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، در گفتگویی با اشاره به دستاورد های این شرکت اظهار داشت: از بزرگ ترین دستاورد های شرکت فولاد مبارکه که در سال 96 توانست آن را کسب کند، تامین نیاز بازار داخلی و در عین حال ارز آوری مناسب برای کشور می باشد. همچنین طی سال گذشته اهداف فولاد مبارکه محقق شد. از جمله این اهداف گندله سازی سنگان و توسعه مجتمع فولاد سبا بود که یکی پس از دیگری محقق شده و موجب شد تا مجموعه فولاد مبارکه در تولید گندله، افزایش میزان ورق فولادی و پاسخ گویی به تقاضای داخلی موفق عمل کرده و در کل مسیر دسترسی به تولید 6/8 میلیون تن فولاد پیش بینی شده برای سال 96 را هموار تر ساخت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بهرام سبحانی با بیان این موضوع که تامین نیاز بازار داخلی ازمحل توسعه دستاوردهای فولاد‌مبارکه در سال ۹۶ صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به این موضوع که سال جدید، سال حمایت از کالای ایرانی می باشد، گروه فولاد مبارکه در تحقق این هدف تمام تلاش خود را خواهد کرد چرا که حمایت از تولید و کالای داخلی موضوع سازمانی نبوده و فرآیندی ملی است. مجموعه فولاد مبارکه تولید کننده ورق مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور می باشد که در بخش های پایین دیتس این مجموعه تولید کنندگان قطعات و لوازم بسیاری موجود دارند که در سال های پیش باید این اقلام از دیگر کشور وارد می شد.

مدیرعامل فولاد‌مبارکه کسب رکوردهای پی در پی در بیشتر بخش های زیرمجموعه شرکت طی سال 96  را نشانه پویایی نیروی انسانی مجموعه عنوان کرد و گفت: گروه فولاد مبارکه با کسب این موفقیت ها توانست سود بسیاری را کسب کند که این سود نتیجه احساس مسولیت، توسعه‌یافتگی و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه در توسعه‌ها ازجمله طرح‌های توسعه گندله‌سازی سنگان، توسعه سبا، اجرای طرح ۲/ ۷ میلیون تنی و همچنین کامل بودن زنجیره تولید در گروه فولاد‌مبارکه می باشد که حاصل آنها ایجاد توازن در تهیه و تامین مواد اولیه موردنیاز، افزایش تولید آهن اسفنجی، تولید تختال بیشتر و انواع ورق‌های فولادی بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

اخبار بازار آهن طی یک ماهه اخیر


روند بازار اهن طی یک ماهه اخیر بسیار پر تلاطم بود. با آغاز سال جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت آهن آلات در بازار بودیم بطوریکه تمامی مقاطع باهم افزایش قیمت یافتند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بالا رفتن نرخ دلار در اولین روز های بهار 97 موجب شد تا تمامی بازار ها از جمله بازار مسکن و بازار اهن تحت تاثیر قرار گیرد. بازار مسکن بشدت تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گرفته و در این بازه زمانی بطور میانگین قیمت واحد های مسکونی 500 هزار تومان در هر متر مربع افزایش یافت. بازار اهن الات نیز دست کمی از بازار مسکن نداشت. هر روزه شاهد اعلام قیمت های نجومی از سوی کارخانه ها بودیم. در هفته دوم فروردین ماه پس از اتمام تعطیلات نوروزی، برخی کارخانه ها با 200 تومان افزایش اعلام قیمت نمودند و برخی دیگر از اعلام قیمت خود داری کرده و فروش خود را بسته اعلام کردند.

اما روند صعودی بازار آهن آلات تنها تا هفته سوم فروردین ماه به طول انجامید و در هفته آخر پس از اعلام دلار تک نرخی از سوی دولت، شاهد کاهش روز افزون قیمت ها در این بازار بودیم. قیمت میلگرد اجدار که در سه هفته ابتدایی تا 200 تومان افزایش یافته بود، با ورود به هفته چهارم این ماه حدود 100 تا 150 تومان کاهش یافت. اگرچه هنوز قیمت ها به حالت قبل باز نگشته اما همین کاهش نسبی قیمت ها می تواند امیدوار کننده باشد و وضعیت بازار آهن را تسکین بخشد.

در روز گذشته، قیمت میلگرد آجدار 50 تومان کاهش یافت. همچنین شاهد کاهش 30 تومانی در بخش پروفیل ها بودیم.قیمت تیرآهن سایز 20 در انبار تهران ثابت اعلام شد و قیمت نبشی ها از سوی کارخانه های تولید کننده بطور میانگین با 50 تومان کاهش اعلام شد. قیمت ناودانی ایرانی هم متاثر از دیگر مقاطع با 70 تومان کاهش معامله شد. با بررسی بخش ورق ها به این مهم دست یافتیم که ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی هیچگونه نوسانی نداشته اند اما در بخش ورق سیاه شاهد کاهش 70 تومانی قیمت ها بوده ایم.

با توجه وضعیت پر افت و خیز بازار آهن آلات طی یک ماهه اخیر، پیش بینی می شود که در اردیبهشت ماه شاهد ثبات در بازار آهن آلات باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

تأثیرگذاری بازارهای اقتصادی بر مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به آمارهای به دست آمده از اخبار بازارمسکن، مسئولان بخش مسکن کشور جو آرامی را برای بازار مسکن در سال جاری پیش بینی کردند اما برخی فعالان این بازار باعث رشد عجیب و جهش ناگهانی قیمت می شوند. به نظر می رسد مانند سال گذشته سوداگران سعی در برهم زدن بازار مسکن داشته باشند. از نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد قیمت ها و معاملات در بخش مسکن به ویژه در شهر تهران بودیم از این سو پیش بینی ها حاکی از آن است که این افزایش توجه به نوسازها در بخش مسکن، به ساختمان های نیمه تمام نیز برسد. علی چگینی وزیر راه و شهرسازی در این رابطه بیان کرد: رشد شدید قیمت در هیچکدام از متغیرهای بخش مسکن پیش بینی نمی شود اما با توجه به رشد صدور پروانه های ساختمانی و افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن انتظار می رود که ارزش افزوده در بخش ساختمانی نیز افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: از سوی دیگر بازار های اقتصادی تأثیرگذاری چشم گیری در بازار مسکن دارند که در سال 97 بازار ارز و طلا برای سرمایه گذاران جذاب تر از بازار مسکن به نظر می رسید و طبق مشاهدات همچنان نسبت به بخش مسکن بیشتر مورد توجه است.
در شروع اولین روزهای فروردین ماه 97 شاهد افزایش ناگهانی قیمت در بازار ارز بودیم که همین امر موجب شد تا میزان معاملات مسکن با کاهش مواجه شود. البته کاهش میزان معاملات در بخش مسکن علاوه جذابیت دلار و کوچ نقدینگی به سمت بازار ارز، از بازار آهن نیز تأثیر گرفت. بنابراین با افزایش قیمت اهن الات که متأثر از بازار ارز بود، بازار مسکن نیز دچار رکود شد و بسیاری از سازندگان دست نگه داشتند تا قیمت آهن به ثبات برسد. پیش بینی ها حاکی از آن است که در ماه پیش رو، قیمت در بازارهای موازی مسکن و ارز همراه با ثبات باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید