قیمت میلگرد کاهش یافت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، آمار بدست آمده حاکی از کاهش قیمت روز میلگرد ها در بازار آهن الات می باشد.

پس از هفته ها نوسان و افزایش بی رویه قیمت ، روز گذشته قیمت میلگرد ها با کاهش اعلام شد. قیمت میلگرد سایز 14 در کارخانه بطور میانگین 10 تا 50 تومان افت داشته است. البته در این روز شاهد افزایش قیمت در برخی کارخانه ها از قبیل نیشابور و آریا ذوب نیز بوده ایم اما در حالت کلی قیمت میلگرد ها با کاهش مواجه شده است.

کارخانه میلگرد پرشین فولاد قیمت های خود را با 50 تومان کاهش اعلام نمود. این کارخانه هفته ها در نوسان بسر می برد و مدام در حال افزایش قیمت بود، اما روز گذشته قیمت های خود را پایین آورده تا بتواند به ثبات قیمتی رسد.

قیمت میلگرد کارخانه ظفر بناب نیز با افت مواجه شد. کارخانه میلگرد ظفر بناب قیمت میلگرد هایش را 20 تومان کاهش داد. این کارخانه هم همچون دیگر کارخانه ها از این نوسانات قیمتی که ناشی از قیمت ارز بوده است، در امان نبوده و طی هفته های گذشته مدام در حال افزایش قیمت بوده است. اما روز گذشته شاهد کاهش قیمت های این کارخانه نیز بودیم.

میلگرد ابهر نیز 10 تومان کاهش یافت. قیمت میلگرد آجدار سایز 14 کارخانه ابهر با 10 تومان کاهش، 2380 تومان اعلام شد. این کارخانه طی هفته های گذشته قیمت هایش صعودی بوده اما با آغاز هفته جاری قیمت میلگرد های خود را پایین آورده است.

در میان این کاهش قیمت های، شاهد افزایش قیمت میلگرد های دو کارخانه نیشابور و اریا ذوب بوده ایم که این دو کارخانه به ترتیب قیمت میلگرد هایشان را 70 و 10 تومان افزایش داده اند. دو کارخانه ی آریا ذوب و نیشابور طی هفته گذشته فروش خود را بسته بوده اند و هیچگونه اعلام قیمتی نداشتند اما با اغاز هفته جاری و پس از دو روز اقدام به اعلام قیمت کرده و قیمت های خود را باز هم افزایش داده اند.

با توجه به روند رو به کاهش بازار میلگرد ها، انتظار می رود طی هفته جاری قیمت ها به ثبات رسند اما بدلیل شرایط نابسامان بازار این پیش بینی دقیق نبوده و باید منتظر اعلام قیمت از سوی کارخانه ها باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

افزایش قیمت در بازار فولاد و ورق های فولادی


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به افزایش قیمت فلزات پایه و مواد اولیه، عواملی همچون محدودیت میزان عرضه، افزایش تقاضا در اقتصادهای توسعه یافته، کاهش شاخص دلار و... حمایت کننده بالارفتن قیمت این بخش از فولاد بوده اند. به علاوه طی هفته گذشته قیمت نفت با افزایش مواجه گردید که به دنبال این امر افزایش قیمت محصولات فولادی دور از انتظار نیست.

در همین راستا محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی سخنرانی ای گفت: با توجه به وجود بحران ارزی، بالا رفتن قیمت کالاها نگران کننده است زیرا اگر قیمت کالاها و محصولات فولادی افزایش یابد، دیگر کنترل کردن آن ها کار راحتی نیست. به گفته وی شرایط حال حاضر بازار اصلا مطلوب نیست.

وی در ادامه با انتقاد از دولت و بانک مرکزی بدلیل عدم مهار بازار ارز طی روزهای اخیر و پیش گرفتن سیاست های اشتباه گفت: متاسفانه دولت و بانک مرکزی نتوانستند بازار ارز را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا تولید کنندگان محصولات فولادی مخصوصا در زمینه ورق با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.

اگرچه پیرامون بحث کلی قیمت ورق های فولادی در بازار ایران باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت ورق طی دوسال گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته و در این مدت بدون در نظر گرفتن افزایش ۳ برابری در قیمت پریمیوم و کارمزدها، با یک جهش ٧٧ درصدی رو به رو شده است. در همین شرایط دولت با بررسی قیمت ها دستور ثبات قیمت ها را در بازار داده است.

بر اساس این گفته ها، قیمت انواع ورق مانند ورق سیاه، ورق رنگی و روغنی و همچنین ورق گالوانیزه بدون تغییر اعلام شد. اما قیمت ورق کارخانه اکسین اهواز بر خلاف روند ثابت بازار، در حدود ۷۰ تومان افزایش یافت. به علاوه، طی گزارشاتی که از سوی خبرگزاری های مختلف داخلی منتشر شد متوجه شدیم که قیمت فلزات پایه اخیرا با افزایش مواجه شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

دستاورد جدید کارخانه فولاد اکسین در تولید محصولات


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، از مهم ترین مقاطع مورد استفاده در ساختمان سازی تیرآهن می باشد. به علاوه اکثر مهندسین و متخصصان از فواید بیشمار استفاده از سازه های فلزی که دارای  امکان مونتاژ اسکلت قبل از نصب می باشد، اگاهی دارند.

طی روزهای اخیر خبر خوبی از سوی فولاد اکسین منتشر شد که به گوش انبوه سازان مسکن نیز رسید. بر اساس این خبر در صورتیکه ساخت سازه های فلزی  با استفاده از محصولات کارخانه فولاد اکسین خوزستان از جمله تیرآهن انجام گیرد، تا حدود 50 درصد از هزینه هاهی مربوط به اسکلت فلزی کاهش خواهد یافت. به عقیده برخی کارشناسان در این حوزه، انتشار این خبر و بکارگیری این دستاورد در کارخانه فولاد اکسین، احتمال کاهش قیمت تیرآهن در دیگر کارخانه ها نیز وجود دارد اما برخی دیگر این گفته را تکذیب می کنند.

اجرای این طرح در تولید برخی از محصولات همچون تیرآهن و میلگرد سبک وزن با استفاده از فولاد پرمقاومت st52  به جایst37 آغاز شده است. مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این باره گفت: قیمت تیرآهن ها و بطور کلی قیمت مجموع سازه و همچنین وزن آن دچار تغییراتی شده اند و این سازه ها در گذشته با فولاد st37 تولید می شدند و وزن مقاطع تولید شده با این فولاد بیش از 49 درصد بیش تر از ستون st52  بوده است. همچنین قیمت مصالح بکاربرده شده نیز 56 درصد بیش تر بوده است.

اما در حال حاضر در فولاد st66 حدود 32 درصد از وزن مصالح باه کاهش مواجه شده و قیمت این مصالح نیز 30 درصد کاهش یافته است. مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان در اخر خاطر نشان کرد: با استفاده از محصولات تخصصی فولاد اکسین می توان تا 30 درصد از وزن اسکلت های فلزی کاست همچنین استفاده از این محصولات می تواند تا 50 درصد از هزینه های مربوط به اسکلت فلزی را کاهش دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

خانه های مناسب خرید برای متقاضیان


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به نوسانات بوجود آمده در بازار مسکن، مشاوران املاک و متخصصان در بخش خرید و فروش مسکن به متقاضیان خرید مسکن توصیه می کنند برای پیدا کردن فایل مورد نظرشان عجله نکرده و به دلیل هیجان وارد شده در بازار نیاز است برای پیدا کردن فایل های مناسب جست و جو های خود را گسترده تر کنند.

بر اساس گفته کارشناسان در حال حاضر بعضی از فروشندگان و سازدگان مسکن بدلیل نوسانات ایجاد شده در دیگر بازارهای سرمایه گذاری از جمله بازار ارز و بازار آهن، و تاثیر ان ها بر بازار مسکن، تمایل به افزایش قیمت پیشنهادی خود دارند. اما بهتر است متقاضیان خرید مسکن خصوصا آن خانه اولی هایی که از تسهیلات خرید مسکن استفاده می کنند برای پیدا کردن واحد مورد نظرشان قدری بیشتر جستجو کنند تا از این افزایش قیمت های نا متعارف در امان باشند. اما در عین حال با توجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال جاری و ورود به سال جدید بهتر است هرچه سریع تر اقدام به خرید کنند. چرا که بررسی های صورت گرفته در بخش خرید و فروش نشان دهنده این است که در شرایط فعلی  بخش اعظمی از فایل‌های نوساز در بازار مسکن بسیار گران‌تر از قیمت میانگین منطقه پیشنهاد شده‌اند. اما در این بین خانه های 5 تا 10 سال و همچنین واحدهای کمتر از 20 سال که امکان خرید ان ها با تسهیلات بانکی میسر است، قیمت های متناسب تری دارند.

با توجه به شرایط بوجود آمده در بازار مسکن بهتر است متقاضیان خرید مسکن تا پایان سال جاری اقدام به خرید کنند و در خرید خود نهایت توجه را داشته باشند تا مبادا در تله برخی از فروشندگان گران فروش قرار گیرند و واحد هایی گران تر از ارزش آن ها را خریداری کنند. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی


به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، هدف گذاری های شرکت فولاد مبارکه مبنی بر تامین حداکثر نیاز بازار داخلی بوسیله افزایش تولید و اویت دهی این بازار به صادرات، موجب شد تا طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری این شرکت 4 میلیون و 82229 هزار تن از انواع محصولات فولادی تخت را به بازار داخلی عرضه کند که این میزان در مقایسه با سال گذشته با 25 درصد افزایش مواجه شده است.

 محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی فولاد‌مبارکه با اشاره به عملکرد فولاد‌مبارکه در بخش فروش، نقش بورس کالا و برخی موارد مطرح‌شده در این‌خصوص گفت: یکی از اهداف همیشگی فولاد مبارکه تامین حاکثری بازارهای داخلی بوده است بطوری که از سال 1394 تا به امروز میزان عرضه محصولات فولاد مبارکه رشد چشمگیری داشته است. میزان فروش شرکت فولاد مبارکه در داخل کشور طی سال 94 بیش از 4 میلیون و 330 هزار تن گزارش شده و این میزان در سال 95 با رشد 42 درصدی به حدود ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار تن رسیده است. همچنین طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری 4 میلیون و 830 هزار تن گزارش شده است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد‌مبارکه در ادامه اظهار داشت: از دستاوردهای بسیار مهم صنعت فولاد کشور، ازفایش میزان تولید و عرضه محصولات فولادی در داخل کشور و کاهش میزان واردات این محصولات به خارج از کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها در اثر افزایش تولید در شرکت فولادمبارکه و عرضه آن به بازار داخل، میزان واردات ورق فولادی از 3 میلیون و 700 هزار تن در سال، به حدود 2 میلیون و 800 هزار تن در سال 95 و یک میلیون و 640 هزار تن طی 9 ماه ابتدایی سال 96 رسیده است. محمود اکبری تصریح کرد: در فولادمبارکه بطور کلی قاعده‌ای حکمفرما است و آن این است که هر نوع محصول که از نظر فنی در محدوده تولید خطوط مختلف شرکت قرار دارد، با بهره‌گیری از دانش و همت همکاران با هدف رفع نیاز داخل از واردات و همچنین حضور شرکت در بازارهای هدف صادراتی، تولید می‌شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد‌مبارکه در ادامه درمورد تاثیر کاهش واردات در تولید ملی گفت: به دلیل رشد تولید شرکت و رشد عرضه به بازار داخلی طی دو سال گذشته، واردات محصولات فولادی روندی نزولی داشته و در سال‌جاری میزان واردات ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که این امر کمک شایانی به جلوگیری از خروج ارز کشور کرده و باعث شده تا زنجیره‌ای از صنایع و معادن در رونق نسبی قرار گیرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید