کاهش قیمت سنگ آهن متوقف شده

کاهش قیمت سنگ آهن متوقف شده


طبق اخبار و گزارشات قبلی از بازار سنگ آهن در چین، این محصول که در طول دو سال اخیر شدید ترین کاهش قیمت را پیدا کرده بود، در حال حاضر 2 هفته است که کاهش قیمت آن متوقف شدهکاهش قیمت سنگ آهن از دو ماه پیش شروع شده و در این مدت حدود 50 دلار  کاهش پیدا کرده است. گفتنی است که این حد از سقوط قیمت ها حتی دور از ذهن فعالان سنگ آهن بود که خیال می کردند بعد از بحران جهانی کاهش قیمت ها، بازار وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد.

طبق آنچه که از نمودارهای قیمت سنگ آهن استنباط می شود، کنسانتره سنگ آهن با عیار ۶۷ درصد فوب بندرعباس از مرز ۹۰ دلار از ابتدای سال نزدیک به ۴۵ دلار رسیده است و امروز قیمت ۴۷.۷ دلار را ثبت کرده همچنین قیمت کنتسانتره سنگ آهن با عیار ۶۶ درصد فوب بندرعباس نیز امروز به ۴۵.۷ دلار رسیده که این محصولات از هفته گذشته تاکنون رشد خفیف حدود یک دلاری را داشته‌اند. لازم به ذکر است که این وضعیت سنگ آهن در حالی اتفاق افتاده است که از خیلی وقت پیش نیز کارشناسان این بازار را برای سنگ آهن پیش بینی کرده بودند و این هشدار ها را از قبل به فعالان بازار داده بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در طی یک نشست خبری ابتدا اشاره ای به قیمت سنگ آهن در گذشته و حمایت دولت برای معادن کرد و گفت: ما در آخر سال 94 و اول سال 95 شاهد بودیم که تعداد کثیری از معادن خصوصی سنگ آهن، به دلیل افت جهانی بازار سنگ آهن و محصولات معدنی تعطیل شده بودند. در سال 95 که تحولات قیمتی شروع شد، یعنی قیمت ها به حالت ثبات رسیدند و کمی بهبود یافتند، بخش عمده ای از این معادن فعال شد. وی ادامه داد: مهم ترین نکته این است که اگر دولت نتواند در بخش معدن سیاست‌ های مناسبی را در ارتباط با نوسانات قیمتی اخیر بکار بگیرد، شاهد تعطیلی بسیاری از معادن خصوصی سنگ آهن خواهیم بود. بدین ترتیب ما برای تامین سنگ آهن داخلی، به مشکل برمیخوریم.

این فعال معدنی همچنین از اخذ عوارض در این شرایط رکود عنوان کرد: بعد از آن ریزش بزرگ قیمت در سال ۱۳۹۴ در سال ۱۳۹۵ یک تحرکی در بازار به وجود آمد و همین شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجدد موضوع وضع عوارض صادراتی را مطرح کرد، نشان می‌دهد در همان زمان که عوارض وضع شد، در مصاحبه ها این موضوع را مطرح کردیم که در سال ۲۰۱۷ این اوضوع بهبود شگرفی نخواهد داشت و همه نهادهای بین المللی شرایط کنونی افت قیمت را پیش‌بینی می کردند. اما دوستان دولتی توجه چندانی به این داده های علمی نداشتند و حالا که این اتفاق افتاده است متوجه می‌شویم که موضوع وضع عوارض اتفاق خنده داری است، در حالیکه همه معادن در معرض تعطیلی هستند واقعا چه چیزی می تواند با این وضع صادر شود.

 

 

فروش ورق سیاه، فروش پروفیل، فروش ورق روغنی، فروش تیرآهن، فروش ورق گالوانیزه، فروش نبشی و فروش ناودانی ،در آهن پرایس با تضمین قیمت وکیفیت انجام میگیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما⬅ اینجا را کلیک کنید.

وضعیت قیمت آهن آلات در بازار آهن دیروز

وضعیت قیمت آهن آلات در بازار آهن دیروز


اخبار بازار آهن روز گذشته حاکی از نوسان قیمت ها می باشد. در ابتدای صبح دیروز قیمت پروفیل و قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن ثابت اعلام شد، اما از ساعت 12 به بعد قیمت ها جو نوسانی به خود پیدا کرد و بازار دچار نوسان شد. این موضوع باعث شد تا دوباره عرضه کنندگان آهن آلات، اقدام به بستن فروش خود کنند.

 

 قیمت پروفیل

روز گذشته وضعیت قیمت آهن آلات رو به بالا بود و قیمت ها بصورت لحظه  ای تغیر پیدا می کرد. با وجود این تفاسیر قیمت پروفیل ها از همان ابتدای صبح دیروز با افزایش 30 تومانی اعلام شد و تا پایان روز تغیری پیدا نکرد.

 

 

 

 قیمت میلگرد

قیمت میلگرد ها نیز در روز گذشته دست خوش افزایش قیمت شد و جو نوسانی بالایی را به خود گرفت. قیمت میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد ابهر و ...15 الی 50 تومان افزایش پیدا کرد و کارخانه های تولید کننده این میلگرد ها، فروش خود را بستند.

 

 

 

قیمت تیرآهن

در چند روز اخیر که قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بسیار رو به بالا و افزایشی بود، دیروز قیمت های نسبتا ثابتی داشت و قیمت ها کمی کاهش یافت. می توان به وضوح اعلام کرد که قیمت تیرآهن های ذوبی پس از گذشت چند روز افزایش قیمت در حال حاضر روندی ثابت پیدا کرده و قیمت ها در بعضی از سایز ها کمی کاهش یافته است. با وجود این تفاسیر لازم به ذکر است که قیمت تیرآهن های متفرقه افزایش پیدا کرده و از آن سیر ثابت بودن خود خارج شده است.

 

 

برای خرید ورق روغنی، خرید ورق سیاه، خرید تیرآهن، خرید ورق st37، خرید آهن شرایطی، خرید میلگرد آجدار، خرید اینترنتی آهن، خرید اینترنتی میلگرد، خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد اصفهان، خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات ساختمانی، با تلفن 54103-021 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما  ⬅️اینجا ➡️ را کلیک کنید.

فروش آهن آلات و قیمت روز آهن

فروش آهن آلات و قیمت روز آهن


در روز گذشته (یکشنبه 96/3/28) شاهد جو آرام تری نسبت به روز شنبه در بازار آهن تهران بودیم. در هفته ی گذشته که موج نوسانی عظیمی بازار اهن تهران و بازار آهن شادآباد را در بر گرفته بود، باعث افزایش قیمت ها و بسته شدن فروش شد. به دنبال افزایش قیمت و بسته شدن فروش تعدادی از عرضه کنندگان آهن آلات، تحرکی نسبی نیز در بازار به چشم خورد که این همین تحرک کوچک باعث شد تا بازار آهن از ان حالت ثابت و بی رمق خارج شود.

فروش آهن آلات

مجموعه ی آهن پرایس که در زمینه ی: فروش تیرآهن - فروش میلگرد - فروش ورق سیاه ( قیمت ورق کاویان - قیمت ورق  اکسین - قیمت ورق فولاد مبارکه - قیمت ورق روس - قیمت ورق سبا - قیمت ورق گیلان ) فروش ورق آجدار - فروش ورق رنگی - فروش ورق گالوانیزه - فروش ورق روغنی - فروش نبشی و فروش ناودانی - فروش تیرآهن هاش - فروش میلگرد ساده و فروش پروفیل فعالیت می کند، با تضمین کیفیت قیمت های خود را رقابتی اعلام می کند. شرکت آهن پرایس به دلیل آنکه یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان آهن آلات می باشد، از توانایی بالایی برای قیمت دادن مناسب و تخفیف دادن برخور می باشد. برای دریافت قیمت روز آهن آلات و خرید آهن می توانید با مجموعه ی آهن پرایس تماس بگیرید.

mail  تلفن 02154103

قیمت روز آهن آلات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای خرید ورق روغنی، خرید ورق سیاه، خرید تیرآهن، خرید ورق st37، خرید آهن شرایطی، خرید میلگرد آجدار، خرید اینترنتی آهن، خرید اینترنتی میلگرد، خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد اصفهان، خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات ساختمانی ، با تلفن 54103-021 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما  ⬅️اینجا ➡️ را کلیک کنید.

قیمت آهن آلات و گزارش از وضعیت بازار آهن در ایران

قیمت آهن آلات و گزارش از وضعیت بازار آهن در ایران


کاهش قیمت سنگ آهن در بازار ایران

اخبار این روز های سنگ آهن در ایران، حاکی از افت رشد و کاهش قیمت هاست. آخرین قیمتی که از سنگ آهن مگنتیت در بازار سنگ آهن صادراتی ایران اعلام شده است، خلوص 60 درصد از  35.4 دلار هر تن فوب بندرعباس می باشد که به حدود 34 دلار هر تن فوب رسیده است. همچنین طبق بر آورد ها، اعلام شده است که در حال حاضر قیمت سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران نیز با در نظر گرفتن یک دلار افت حدود 30 دلار هر تن فوب به ثبت رسیده است.

 

تحرک در بازار آهن اسفنجی

با این وجود این که شاهد رکود و تعطیلی های پی در پی در این بازار بودیم، اما قیمت شمش روندی صعودی داشت و از کاهش قیمت آن جلوگیری شده بود. گفتنی است که در روز سه شنبه هفته ی گذشته، سایز 150 میلیمتر تا 1450 تومان هم برای قیمت گذاری در بازار اعلام شده بود که البته با وجود این که معامله ای روی آن انجام نشد، ولی شاهد آن بودیم که از روز چهارشنبه تب بازار فروکش کرد. شمش خراسان در 1420 تومان پیشنهاد شد ولی به علت بد قولی های این کارخانه در ارتباط با تحویل محصولات، و مشخص نبودن روند بازار، مشتریان نیز ریسک خرید را نپذیرفتند. علت بالا رفتن قیمت شمش محدودیت عرضه آهن اسفنجی و بازی کردن بعضی تولیدکننده ها با قیمت بود روز چهارشنبه دو محموله آهن اسفنجی به بازار پیشنهاد شد قیمت یک محموله 715 تومان و محموله دیگر که بزرگ تر بود در 700 تومان نقدی بود با عرضه این دو محموله بازار نشست ولی این روند موقت است در آینده نزدیک عرضه گندله دچار وقفه خواهد شد در نتیجه برای یک دوره کوتاه آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت. رکود در بازار مقاطع و کسادی ماه رمضان اجازه نمیدهد واقعیت عرضه بازار نمود پیدا کند، پس از ماه مبارک رمضان بهتر میشود در مورد بازار گمانه زنی کرد.

 

ورق گرم در بازار افزایش قیمت پیدا کرد

در روز سه شنبه نیز در بندر انزلی و در بندر امام شاهد افزایش قیمت 10 تومانی برای ورق های گرم وارداتی در بندر بودیم. بدین ترتیب که ورق گرم رول ضخامت دو میل، در انزلی 2130 و در بندر امام 2100 تومان اعلام قیمت شد. اما به دلیل اینکه در بازار تعداد کمی از فروشندگان حضور داشتند و بخش عمده ای از عرضه کنندگان ورق نیز در مسافرت بودند، موجب شد تا بازار با محدودیت عرضه و افزایش قیمت مواجه بشود. گفتنی است که قیمت ورق های مبارکه ضخامت زیر 15 میل، به دلیل عدم حرکت و تحرک در بازار نیز ثابت اعلام شد. گفتنی است که کارخانه ی فولاد کاویان بطور منظمی قیمت ورق های کاویان (ضخامت 15 میل به بالا) را پیشنهاد می کند که همین امر باعث شده تا کمک شایانی به ثبات بازار این کالا شود. 

 

رکود در بازار ورق سرد

ورق سرد بازار راکدی داشت و قیمت ها تغییر نکرد ولی فروشنده های اصلی دست از فروش کالایشان در مبادی وارداتی کشیدند علت اصلی آن اتفاقاتی بود که در حرم امام ( رحمه اله ) و مجلس شورای اسلامی رخ داد و ربطی به تقاضا نداشت چرا که ممکن بود قیمت ارز تغییر کند بنابراین قیمت کالای وارداتی می بایست تغییر کند.

 

بازاری آرام برای ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه با محدودیت عرضه روبروست قیمت بعضی از ضخامت ها تا 10 تومان هر کیلو بالاتر اعلام میشد ولی در کل بازار آرامی داشت.

 

 

برای خرید ورق روغنی، خرید ورق سیاه، خرید تیرآهن، خرید ورق st37، خرید آهن شرایطی، خرید میلگرد آجدار، خرید اینترنتی آهن، خرید اینترنتی میلگرد، خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد اصفهان، خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات ساختمانی، با تلفن 54103-021 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما  ⬅️اینجا ➡️ را کلیک کنید.

اخبار ورق گرم و میلگرد در چین

اخبار ورق گرم و میلگرد در چین


ورق گرم صادراتی در چین

طبق گزارشات به دست آمده از هفته ی گذشته در چین، اعلام شده است که ورق گرم صادراتی در این کشور دچار کاهش قیمت شده و 1.5 تا 3 دلار قیمت آن پایین آمده است؛ از سوی دیگر به دلیل رشدی که بازار فیوچرز در هفته ی اخیر تجربه کرد، روند نزولی کاهش قیمت ورق در چین محدود و از شدت آن کاسته شد. به گزارش آهن پرایس، قیمت ورق گرم صادراتی در چین طبق آخرین معامله ای که انجام شد، در حدود 478 تا 482 دلار هر تن فوب به ثبت رسید. همچنین بهای ورق سرد صادراتی چین 470 تا 475 دلار هر تن فوب می باشد و ورق گالوانیزه نیز حدود 540 تا 550 دلار هر تن فوب حمل در ماه آگوست به ثبت رسید. با وجود این تفاسیر، قیمت ورق تخت صادراتی چین همچنان ثابت است و در 435 تا 440 دلار هر تن فوب معامله شد.

بازار میلگرد در چین

در هفته های اخیر که قیمت میلگرد در بازار داخلی چین افت چشمگیری پیدا کرده بود، در آخرین روز از هفته ی گذشته، بهبود پیدا کرد. قیمت میلگرد در چین حدود 1.5 تا 4 دلار رشد پیدا کرده و در 513 تا 524 دلار هر تن درب کارخانه به ثبت رسیده است. گفتنی است که با رشد بازار فیوچرز میلگرد، تجار چینی نیز اقدام به بالا بردن قیمت ها در بازار نقدی کردند. لازم به ذکر است که به دلیل عدم فعالیت در بازار، رشد قیمت ها نیز منطقی نبود و به سرعت به قیمت های پیشین بازگشت. همچنین میلگرد صادراتی چین نیز 450 تا 455 دلار هر تن فوب می باشد که 5 دلار نسبت به هفته قبل بالا رفته است.

بازار آهن تهران

وضعیت بازار آهن در حال حاضر به گونه ای می باشد که باعث تشویق خریدارن به خرید  آهن شده است. این امر به دلیل به وجود آمدن جوی است که در هفته ی اخیر در بازار آهن به وجود آمد. به دلیل افزایش قیمت، بازار نیز چند روزی دچار نوسان شد؛ همین امر موجب شد تا خریدارن به دلیل نگرانی از گران شدن مجدد و بالا رفتن قیمت ها در فروش آهن آلات، اقدام به خرید کنند. پیش بینی بازار آهن نیز بر این است که در این هفته ی جاری شاهد ثبات قیمت ها و آرام شدن جو نوسانی در بازار آهن تهران باشیم.

 

 

برای خرید ورق روغنی، خرید ورق سیاه، خرید تیرآهن، خرید ورق st37، خرید آهن شرایطی، خرید میلگرد آجدار، خرید اینترنتی آهن، خرید اینترنتی میلگرد، خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد اصفهان، خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات ساختمانی ، با تلفن 54103-021 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما  ⬅️اینجا ➡️ را کلیک کنید.