وضیعت بازار ارز و مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در چند ماه گذشته که شاهد روند نجومی افزایش نرخ ارز و ثبت رکورد جدیدی در اقتصاد کشور بوده ایم، اکنون ارزش دلار به کمتر از ده هزار تومان رسیده است، که همین امر سبب تغییر جایگاه خریداران و فروشندگان شده است به طوری که تعداد انگشت شماری از دارندگان ارز باقی مانده است و اکثریت خریداران دلار تمایلی به خرید مجدد نداشته و اندوخته های ارزی خود را از بیم ادامه روندکاهشی، برای فروش به بازار عرضه کرده اند.

بدین ترتیب فعالان بازار ارز اتفاق نظر یافته اند که ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز بسیار بالا رفته است و باید با نظارت در این حالت از جولان سوداگران جلوگیری کرد.

در بازار مسکن نیز هم چنان تحرکی احساس نمی شود چرا که رکود توأم با تورم، خرید و فروش مسکن را به کف رسانده است و می تواند شرایط دشواری را پیش روی بازار مسکن قرار دهد چرا که ورود سرمایه به بازار مسکن را با مشکل روبرو می کند.

احتمال بروز جهش در بازار مسکن در سال های آتی امری دور از انتظار نمی باشد چرا که در شرایط کنونی میزان تولید مسکن کمتر از نیاز واقعی بازار است و عدم ورود سرمایه های جدید بار دیگر فنر عرضه در این بازار را فشرده است.

باید توجه داشت که در دوره های غیرعادی که قیمت ها بالا می رود یا پایین می آید نباید دست به سرمایه گذاری زد چرا که خطر و ریسک در آن بسیار بالا است و می تواند شرایط را متحول نماید.

 این شرایط بیش از پیش می طلبد که دولت اقدام به اعتماد سازی بزند و با پیگیری سیاست های اصلاحی و ایجاد اطمینان نسبت به بهبود وضعیت ، آرامشی را در میان مردم ایجاد نماید.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.