برجام محرک بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی هفته گذشته پس از سخنرانی رئیس جمهور امریکا شاهد نوساناتی در بازار فولاد کشور بودیم. اما این نوسانات دور از انتظار نبوده و کارشناسان و فعالان این بازار این وضعیت را پیش بینی کرده بودند. همچنین از دو هفته قبل از این سخنرانی قیمت ها در بازارهای کالایی به استقبال این سخنرانی رفته بودند، از این رو تغییرات در جو بازار کشی را شوکه نکرد.

با توجه به وضعیت بوجود آمده پیش از این سخنرانی، براساس گفته فعالان بخش فولاد پیش بینی خروج امریکا از برجام بیش از ماندن این کشور بر فضای بازار حاکم بود. از طرفی پیش بینی هایی که طی این مدت صورت گرفته مبنی بر افزایش نرخ دلار طی روز های اخیر بوده است؛ مساله ای که در نبود تقاضای واقعی در بازار تنها موجب افزایش بی رویه قیمت محصولات فولادی شد. در این راستا مسائل دیگری از جمله صادرات و واردات شمش نیز وجود دارد که برای فولاد سازان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. واردات و صادرات شمش موضوعی است که طی سال های لاخیر در هر شرایطی موجب افزایش انگیزه در این بازار شده است.

در حال حاضر باید دید با توجه به اقدامات رئیس جمهور امریکا که موجب بالا رفتن قیمت بیلت (منطقه سی.آی.اس) به حدود ۵۲۰ دلار شده است و از طرفی دیگر با اشاره به فشار های دولت مبنی بر صادرات شمش و بازگشت آن با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی به وسیله بانک ها، آیا صادرات برای کارخانه های تولید شمش بصرفه می باشد یا اینکه برخلاف این روند شمش به بازار داخلی باز خواهد گشت. که این مساله با توجه به عدم وجود تقاضای واقعی در بازار، موجب رکود بازار خواهد شد.  در این شرایط باید با دقت و بررسی های بیشتری تصمیم نهایی را گرفت و نباید با تصمیمات آنی و لحظه ای بازار را وارد رکود کرد. برای درست کردن این وضعیت به گفته فعالان بازار فولاد، کابینه دولت و خصوصا وزارت صنعت،‌ معدن و بازرگانی باید چاره‌ای بیندیشند.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.