سنگ آهن به مرز46 دلار خواهد رسید

برسی هایی که از وضعیت سنگ آهن به عمل آمده، به گونه است که محققان اعلام کردند احتمال می رود که تا 5 سال آینده دیگر شاهد قیمت 100 دلاری سنگ آهن که در آغاز سال 966 دیده شد، نباشیم و این قیمت دیگر هرگز تکرار نگردد. به گزارش آهن پرایس، در تحقیقی که از سوی موسسه بی ام آی ( BMI) منتشر شده، حاکی از کاهش قیمت سنگ آهن در سال آتی است. در این تحقیق آمده است که تا 5 سال آینده، سنگ آهن فقط سیری نزولی تجربه خواهد کرد و میانگین قیمت سالانه آن تا سال 2021 هر سال کمتر خواهد شد. طبق این برآورد امسال قیمت این ماده اولیه تا 70 دلار، سال 2018 تا 555 دلار، و تا سال 2021 به میانگین 46 دلار هر تن سی اف آر چین خواهد رسید.

از جمله دلایلی که برای کاهش قیمت سنگ آهن اعلام شده، می توان به 2 مورد: 1)افزایش عرضه استرالیا و برزیل -  2)مازاد  عرضه اشاره کرد.

موسسه بی ام آی که زیر مجموعه موسسه اعتبار سنجی فیچ است بر این باور است که هزینه های پایین، باعث تشویق تولید کننده ها می شود تا تولیدات خود را افزایش دهند تا بتوانند سوددهی را افزایش دهند و همین امر قیمت را باز هم پایین تر می آورد. لازم به ذکر است که پس از آن که قیمت سنگ آهن از وسط ماه فوریه به اوج رسید، بازار آهن و فولاد در اوایل آوریل افت قیمت فولاد و نگرانی مازاد عرضه را تجربه خواهد کرد. در فوریه قیمت سنگ آهن 62 درصد به 94.866 دلار هر تن سی اف آر رسید که از سال 2014 بی سابقه بوده است ولی در آوریل تا 12 درصد افت داشته به حدود 666 دلار رسید.

برای دریافت قیمت آنلاین آهن آلات ، قیمت روز آهن آلات و قیمت آهن آلات ساختمانی در بازاز آهن تهران از آهن فروشان تهران، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅️ اینجا ️ را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.