بازار آهن در انتظار افت قیمت ها

آهن پرایس: در هفته گذشته با خبرهای مذاکرات بازار ارز روند نزولی داشت و دلار نقدی نیز درهفته گذشته با کاهش ۳۵۰ تومانی نسبت به هفته گذشته به ۲۵ هزار تومان رسید همچنین در این میان میانگین موزون حواله جات یا همان دلار نیما هم با کاهش ۲۶۷ تومانی روی۲۳ هزار و ۶۹۰ تومان ایستاد. امروز نیز به احتمال زیاد بازار تحت تاثیر از روند های خارجی ، با روند نزولی همراه است که در روند های خارجی می توان به موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در عراق و تقویت نشست مشترک برجامی اشاره کرد.

درچند ماه اخیر قابل شهود بود که مهمترین روند تاثیر گذار بر بازار مقاطع نرخ ارز بوده است، در صورتی که به دنبال نوسانات دلار در روز های آغازین هفته گذشته قیمت میلگرد ۱۴ آجدار نیز اندکی افزایش یافت اما در اواسط هفته به سبب روند نزولی نرخ دلار قیمت میلگرد نیز کاهش یافت و در آخر با کاهش ۳۰ تومانی نسبت به هفته های گذشته ۱۲ هزار و ۷۴۰ تومان رقم خورد. 
 
در دیگر سو نیز شاهد روند نزولی قیمت های دیگر محصولات بودیم مانند میانگین قیمت نبشی با تنها ۴۱ تومان افزایش ۱۳ و ۲۲۰ تومان، متوسط نرخ انواع پروفیل با ضخامت ۲ با کاهش ۵۴۵ تومانی روی ۲۱ هزار و ۶۴۳ تومان و ورق سیاه رول عریض ۱.۲۵ مبارکه با ۳۰۰ تومان کاهش ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رفت. در این میان البته با خبر احتمال واردات ورق از اواسط هفته گذشته بر افزایش شیب نزولی قیمت ورق بی تاثیر نبود و اما حال باید منتظر آن بود که این موضوع اجرا خواهد شد یا خیر.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : میلگرد و تیرآهن بورسی بی رمق

با این حال قیمت های جهانی نیز دوباره روند صعودی به خود گرفته به طوری که ورق گرم CIS حدود ۱۵ دلار و ورق گرم چین ۲۱ دلار در هر تن افزایش داشته است، بنابراین احتمال افزایش قیمت پایه عرضه های بورس به خصوص در حوزه ورق رخ خواهد داد، مگر آنکه کاهش نرخ دلار به قدری باشد که اثر آن را خنثی کند، که بعید به نظر می رسد.

در معاملات بورس کالا هم اگرچه شاهد افزایش حجم تقاضا در عرضه های شمش و مقاطع بودیم اما همچنان بخشی از بارها بدون مشتری باقی ماند، مثلا در عرضه های روز شنبه تنها ۴۸/۶ درصد سبدهای مخلوط میلگرد آجدار آن هم با رقابت ۰/۴ درصدی و قیمت ۱۲ هزار و ۲۳۶ تومان با احتساب مالیات ثبت شد.قیمت شمش بلوم در بورس با ۱/۷ درصد افزایش نسبت به قیمت کشف شده هفته های گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۰ تومان قیمت خورد و شمش القایی هم در پایان هفته گذشته با کاهش اندک ۵ تومانی روی ۱۱ هزار و ۳۶۰ تومان ایستاد.

در هرصورت اگر دلار در هفته جاری نیز روند نزولی را طی کند موقعیت در بازار مقاطع برای ثبات نسبی و کاهش قیمت ها با سیب ملایم فراهم است ولی اما نرخ دلار به سبب فضای روابط بین المللی بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد بازار مقاطع به دنبال آن قیمت های خود را بالا می برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.