راهکارهای مالی برای صنعت فولاد ایران

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، همزمان با برگزاری بزرگترین همایش فولاد خاورمیانه، مسئولان صنعت فولاد کشور با برگزاری جلسه ای به بررسی مشکلات و مزیت های توسعه این صنعت پرداختند. در  سومین جلسه کمیته راهبردی هشتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولادو معدن ایران که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ان حضور داشت، فعالان در بخش خصوصی نه تنها از مشکلات پیش رو صنعت فولاد سخن گفتند بلکه از افزایش صادرات و رسیدن به هدف های تعیین شده در زمینه تولید خبر دادند.

براساس گفته کارشناسان در این حوزه، صنعت فولاد کشور سالهاست که در رکود به سر می برد اما اکنون از این رکود اندکی فاصله گرفته است. با توجه به فاصله صنعت فولاد از رکود، می توان به رشد این صنعت طی چهار سال آینده امیدوار بود. در کنار گفته های فعالان بخش خصوصی، وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه به بررسی مشکلات پیش روی صنعت فولاد اشاره کرد. محمد شریعتمداری از جمله مشکلات این صنعت را عدم توازن در صنعت فولاد، وضعیت زیرساخت‌ها، کمبود آب، عدم توجه به آمایش سرزمینی و... دانست. طی این جلسه به بررسی راهکار مالی برای فولاد ایران پرداخته شد بصورتی که طبق گفته شریعتمداری برای تامین زیرساخت‌های صنعت فولاد (توسعه ریل و برق) ۱۹ میلیارد یورو و برای تجهیز معادن نیز به ۶۰۰ میلیون یورو منابع ارزی نیاز است.

سومین جلسه کمیته راهبردی هشتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار، با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو، مصطفی موذن‌زاده، جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، محمود اسلامیان رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، علیرضا شکرریز مدیرعامل شرکت پارس دیبابنیان، محمد ابکاء مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، علی همت مدیرعامل شرکت ایریتک، مهرداد اکبریان رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، رضا اشرف سمنانی مشاور مدیرعامل شرکت میدکو و علیرضا بختیاری، برگزار شد.  محمد شریعتمداری در این جلسه اظهار داشت: با توجه به افزایش 11 درصدی تولید فولاد خام در کشور در مقایسه با سال گذشته، در این بخش گام های خوبی برداشته ایم و موفق شدیم سهم خود را در فولاد جهان به 1/1 درصد برسانیم. این موفقیت نشان دهنده تلاش و جدیت در فعالیت های فولادی کشور می باشد، اما همچنان برای رسیدن به توازن در زنجیره فولاد باید اقدامات بیشتری انجام شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.