تحلیل بازار آهن طی هفته گذشته

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته بازار آهن آلات نوسانات بسیاری را به خود دیده است. این در شرایطی اتفاق افتاده که شاهد افزایش زیاد قیمت میلگرد در اکثر کارخانه ها بوده ایم. قیمت پروفیل ها در هفته گذشته پر افت و خیز بوده است و در برخی مبادی شاهد کاهش قیمت آنها نیز بوده ایم.

با بررسی قیمت میلگرد ها طی هفته گذشته به این مهم دست یافتیم که این محصول در هفته گذشته روند افزایشی را در پیش گرفته است. میانگین افزایش قیمت میلگردها طی هفته گذشته 10 تا 30 تومان بوده است. اگرچه در برخی مبادی شاهد افزایش 60 و 90 تومانی نیز بودیم اما این افزایش ناگهانی استثناء بوده و شامل تمام کارخانه ها نمی شود.

بر خلاف میلگرد ها، پروفیل ها هفته پر افت و خیزی را تجربه کردند. پروفیل ها در هفته گذشته حتی با کاهش قیمت هم مواجه شدند.

پروفیل جهان تنها در اولین روز هفته توانست در آرامش بسربرد. این کارخانه بجز افزایش 85 تومانی که در روز سه شنبه داشته، در دیگر روز های پایانی هفته بطور میانگین قیمت های خود را با 40تا 50 تومان کاهش اعلام نمود.

در سمت دیگر کارخانه تهران شرق از اول هفته استارت نوسانات را زد و در اولین روز هفته با 30 تومان افزایش اقدام به اعلام قیمت نمود. این شرایط تا روز دوشنبه ثابت ماند و در روز سه شنبه کارخانه تهران شرق 50 تومان قیمت پروفیل هارا افزایش داد. این کارخانه در ادامه تا پایان هفته قیمت های خود را ثابت اعلام کرد.

با توجه به جو بازار در هفته گذشته، امیدواریم هفته جاری  شاهد جو آرامی در بازار باشیم. با توجه به نوسانات بسیار در هفته گذشته، اکنون باید منتظر اعلام قیمت ها از سوی کارخانه ها بود تا امکان پیش بینی شرایط تاپایان هفته بوجود آید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.