تولید فولاد در بخش خصوصی به صرفه تر است!

بهرام شکوری، نایب رییس انجمن سنگ آهن ایران اخیرا اعلام کرده است: هزینه هایی که برای تولید فولاد در بخش های خصوصی کشور در نظر گرفته می شود، حدود 10 برابر کمتر است از آنچه که در بخش های دولتی هزینه میشود. همچنین گفتنی است که علیرغم هشدار هایی که کارشناسان برای میزان بازدهی طرح های احداثی فولاد داده بودند، مبلغ های گزافی برای احداث طرح های فولادی کشور هزینه شد اما بازدهی چشم گیری نداشت. علت این امر شاید می تواند اصولی نبودن کار در این واحد های احداثی باشد.

وی در ادامه ی گفت و گوی خود افزود: "سرمایه گذاری" یکی از مهم ترین مواردی است که در تکمیل زنجیره تولید فولاد نقش دارد. هزینه هایی که برای ایجاد یک کارخانه تولید فولاد در بخش خصوصی انجام میشود، به اندازه یک دهم از مبلغ کلی است که در واحد های دولتی هزینه می شود. از طرفی دیگر میزان بهره وری از این واحد های تولیدی، خیلی بیشتر از میزان بهره وری از واحد های دولتی می باشد که این موارد نشان دهنده ی هنر بخش خصوصی است.

نایب رییس انجمن سنگ آهن ایران افزود: نکته مهم دیگر در تکمیل زنجیره تولید بازار و فروش است که ما بر اساس برخی ویژگی ها مزیت هایی داریم و اگر دولت بیاید و از درآمدهای حاصل از نفت هزینه کند، بخشی را به حامل های انرژی و بخشی را به صندوق توسعه صنایع معدنی که متعلق به دولت است بدهد تا به واحدهای کوچک و متوسط معدنی کمک شود، بزرگ ترین خدمت ممکن را انجام داده است و ما می توانیم محصول خود را به قیمت کمتری در بازارهای جهانی بفروشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.