کاهش قیمت ورق در چین و میلگرد در ترکیه

کاهش قیمت ورق در چین:

در حال حاضر شرایطی در بازار پیش آمده است که باعث شده به دلایل گوناگونی اعم از به وجود آمدن یک جو منفی در بازار فولاد چین و افت بازار داخلی، قیمت ورق گرم صادراتی نیز کاهش یابد. آخرین قیمتی که برای ورق گرم چین به ثبت رسیده است، بعد از کاهش 10 دلاری نسبت به هفته ی گذشته حدود 580 تا 610 دلار می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل ایجاد شرایطی، روند صادرات ورق گرم نیز در چین نزولی شده است. منظور از این شرایط، افت 9 دلاری در بازار داخلی و کاهش 14 دلاری در بورس شانگهای چین می باشد.

از سویی دیگر باید اعلام کرد که کاهش قیمت ها باعث نشد تا میزان تقاضا افزایش یابد؛ بلکه خریداران به امید کاهش قیمت بیشتر دست از خرید کشیده اند. اما گفتنی است که با وجود تمام این موارد اخیرا چین فقط به ویتنام و کره چند قرداد کوچک بسته است.

 

قیمت میلگرد در ترکیه ثابت است:

در ترکیه قیمت میلگرد ها ثابت و بدون تغیری نسبت به هفته ی گذشته اعلام می شود که پیش بینی می شود مادامی که بهای قراضه وارداتی در ترکیه دچار افت شدید نشود، قیمت ها همین طور ثابت می مانند. در حال حاضر نیز عرضه کنندگان میلگرد قیمت های میلگرد خود را حدود 550 تا 560 اعلام می کنند که این قیمت فرقی با قیمت های هفته ی گذشته ندارد.

در جنوب شرقی آسیا نیز میلگرد ترکیه اخیرا در 575 دلار هر تن سی اف آر معادل 545 تا 550 دلار هر تن فوب خریداری شده است. به نظر می آید که شرایط خوبی در بازار وجود دارد زیرا خریداران آسیایی در بازار هستند و درخواست خرید داده اند. مفتول صادراتی ترکیه نیز 570 تا 585 دلار هر تن فوب و همچنان در ثبات است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.